வேலி - அரண், காவல், பாதுகாப்பு ... நிலஅளவை
இத்தனை வேலி நிலம் (about 6 acres or 5 காணி ) என்கிற நில அளவை தவிர, அரண் மற்றும் நிலத்தின் பாதுகாப்பு என்கிற பிரயோகமே பொதுவாக இருக்கிறது.
திருநெடுந்தாண்டகத்தில் மூன்று முறை வேலி அமைந்த திவ்யதேசங்களை காட்டுகிறார் ஆழ்வார். முறையே ...
1. நெடுவேய்கள் படுமுத்தம் உந்த உந்தி புலம் பரந்த பொன் விளைக்கும் பொய்கை வேலி பூங்கோவலூர்
2. கடிபொழில் சூழ் நெடுமறுகில் கமலவேலி.... பூங்கோவலூர்
3. அல்லியம் பூமலர்ப் பொய்கை பழன வேலி அணிஅழுந்தூர்
For the first reference, the Pennaiaaru rushes in, indicating an intense desire to enjoy thiruvikrama perumaal at thirukovilur. In that process, she destroys the tall bamboo shoots along the banks. And these bamboos generate "pearls" inside (நெடுவேய்கள் படுமுத்தம்!) . Similar how even a small stress or jerk results in delivery for a fully pregnant woman, these bamboo shoots deliver pearls when PENNAI rushes thru and uproots the bamboos. When the flood rushes these pearls into the fields, the farmers try to throw them out as they are களை !. but the rushing water pushes the pearls back resulting in the fields filled with pearls. Why did the farmers throw out pearls? Because these fields grow "GOLD" பொன் விளைக்கும். Such is the wealth and grandeur of Thirukovilur and the bamboos grow tall reflecting Thiruvikrama perumal!! For such a divyadesam such fields are the வேலி as in பொன் விளைக்கும் பொய்கை வேலி பூங்கோவலூர் . The divyadesam itself is so sweet that it seems to prevent one from even enjoying emperumaan (அதனாலும் வேலி ).
For the second reference, an even better goal of வேலிis defined. This is where கற்புடைய மடக்கன்னி காவல் பூண்டிருக்கும் திவ்யதேசம். However கடிபொழில் - மணம் மிக்க சோலைகள் நிறைந்த , நெடுமறுகில் - அகண்ட திருவீதிகளை உடைய
கமல வேலி - தாமரைகள் நிறைந்த desam, Why? For enemies of perumal (not the ravana, sisuphaalaas but the ones who enjoy worldly matters), the beauty distracts them from engaging perumal to the point where கற்புடைய மடக்கன்னி becomes redundant :-) ஆகையால் வேலி !!
For the third reference, அல்லியம் பூமலர்ப் பொய்கை பழன வேலி அணிஅழுந்தூர் - அழகும் மணமும் நிறைந்த பூக்களை உடைய குளங்களையும் நீர் நிலைகளையும் வேலியாகக் கொண்ட கொண்ட தேரழுந்தூர் . When a jeevan reaches there with a desire to embrace perumaan, the வேலி helps in quenching their thirst and in relaxing after the journey. For those who reach there with only interest in worldly matters, the same வேலி distracts them from enjoying emperuman.
So depending upon the state of the jeevan, same வேலி either assists or defends in enjoying emperumaan. Isn't this the special feature of archai as outlined by kaliyan?
இத்தனை வேலி நிலம் (about 6 acres or 5 காணி ) என்கிற நில அளவை தவிர, அரண் மற்றும் நிலத்தின் பாதுகாப்பு என்கிற பிரயோகமே பொதுவாக இருக்கிறது.
திருநெடுந்தாண்டகத்தில் மூன்று முறை வேலி அமைந்த திவ்யதேசங்களை காட்டுகிறார் ஆழ்வார். முறையே ...
1. நெடுவேய்கள் படுமுத்தம் உந்த உந்தி புலம் பரந்த பொன் விளைக்கும் பொய்கை வேலி பூங்கோவலூர்
2. கடிபொழில் சூழ் நெடுமறுகில் கமலவேலி.... பூங்கோவலூர்
3. அல்லியம் பூமலர்ப் பொய்கை பழன வேலி அணிஅழுந்தூர்
For the first reference, the Pennaiaaru rushes in, indicating an intense desire to enjoy thiruvikrama perumaal at thirukovilur. In that process, she destroys the tall bamboo shoots along the banks. And these bamboos generate "pearls" inside (நெடுவேய்கள் படுமுத்தம்!) . Similar how even a small stress or jerk results in delivery for a fully pregnant woman, these bamboo shoots deliver pearls when PENNAI rushes thru and uproots the bamboos. When the flood rushes these pearls into the fields, the farmers try to throw them out as they are களை !. but the rushing water pushes the pearls back resulting in the fields filled with pearls. Why did the farmers throw out pearls? Because these fields grow "GOLD" பொன் விளைக்கும். Such is the wealth and grandeur of Thirukovilur and the bamboos grow tall reflecting Thiruvikrama perumal!! For such a divyadesam such fields are the வேலி as in பொன் விளைக்கும் பொய்கை வேலி பூங்கோவலூர் . The divyadesam itself is so sweet that it seems to prevent one from even enjoying emperumaan (அதனாலும் வேலி ).
For the second reference, an even better goal of வேலிis defined. This is where கற்புடைய மடக்கன்னி காவல் பூண்டிருக்கும் திவ்யதேசம். However கடிபொழில் - மணம் மிக்க சோலைகள் நிறைந்த , நெடுமறுகில் - அகண்ட திருவீதிகளை உடைய
கமல வேலி - தாமரைகள் நிறைந்த desam, Why? For enemies of perumal (not the ravana, sisuphaalaas but the ones who enjoy worldly matters), the beauty distracts them from engaging perumal to the point where கற்புடைய மடக்கன்னி becomes redundant :-) ஆகையால் வேலி !!
For the third reference, அல்லியம் பூமலர்ப் பொய்கை பழன வேலி அணிஅழுந்தூர் - அழகும் மணமும் நிறைந்த பூக்களை உடைய குளங்களையும் நீர் நிலைகளையும் வேலியாகக் கொண்ட கொண்ட தேரழுந்தூர் . When a jeevan reaches there with a desire to embrace perumaan, the வேலி helps in quenching their thirst and in relaxing after the journey. For those who reach there with only interest in worldly matters, the same வேலி distracts them from enjoying emperuman.
So depending upon the state of the jeevan, same வேலி either assists or defends in enjoying emperumaan. Isn't this the special feature of archai as outlined by kaliyan?
Good interpretaion.
ReplyDeleteNo doubt the natural scenes distract material seekers from enjoying the Emberuman who rules the place. But for the Prapanna jeevan, enroute to its goal to please the Lord by its Service and be pleased at that, would also naturally be attracted at the natural scenes and its sweetness, but would only think that the Lord who rules the place would be more sweeter and therefore to do service to Him to be more blessed.